Dr Jacek Łagun i Czesław Kiński czyli Xero Brothers w emocjonującym spotkaniu dla nauczycieli języków obcych!
Jak podkreślają specjaliści od rozmów o pracę, mamy tylko jedną szansę, by zrobić dobre pierwsze wrażenie. Naszym zdaniem, podobnie jest w klasie – gdy zaczynamy pracę z nową grupą, ale także gdy zaczynamy każde kolejne zajęcia. Jeśli chcemy dobrze skończyć (czytaj: osiągnąć nasze cele językowe i pedagogiczne), przede wszystkim powinniśmy dobrze zacząć. Pytanie tylko, jak konkretnie?! I o tym, między innymi, opowiedzieliśmy podczas szkolenia. Rozmawialiśmy o budowaniu pozytywnej relacji z uczniem. Już od pierwszych zajęć i na każdej lekcji. Powiedzieliśmy o wpływie tej relacji na efektywne kształcenie językowe i pozajęzykowe ucznia. Wspólnie przeanalizowaliśmy różne rodzaje typowych zachowań nas samych, nauczycieli, w tym takie, które (zdaniem samych uczniów) pozytywnie wpływają na atmosferę w klasie, jak też takie, które mogą te relacje popsuć, czasem bezpowrotnie… Przyjrzliśmy się także kilku zachowaniom wrażliwym (i drażliwym!), czyli reakcjom, które uczniowie mogą odbierać zarówno pozytywnie, jak i negatywnie, w zależności od sytuacji. Po co ta krytyczna analiza? Aby zobaczyć, jak można wyjść z utartych schematów zachowań i relacji, by budować konstruktywną komunikację w klasie językowej.